vrijdag 16 januari 2009

wist je dat...

- er een Total tankstation achter de hoek is.
- Johan ons leert wassen en komt controleren of onze was juist gesorteerd is.
- ze hier kaartjes met kracht moeten kopen voor elektriciteit of anders zit je in het donker.
- er telkens 2 van ons opgesloten zitten in huis als er 2 andere even weg zijn.
- Je hier geen bakker kunt vinden
- Bieke elke week naar de kerk wil/gaat voor de knappe kerel met een ruitjeshemd
- hier speciale boekenwinkels hebben voor Christenen.
- je hier rare ziektes krijgt van het plaatselijk zwembad
- Julie en Marijke het zwembad op stelten zetten.
- Julie en Marijke winnen van 4 duo’s Afrikanen tijdens een partijtje zwembadworstelen!
- Julie en Marijke rijles krijgen van Johan.
- wij ons verplaatsen met een automatiek
- het raar is om kerstversiering in de zomer te zien
- je vier reusachtige komkommers kunt kopen voor 0,70 eurocent
- je hier 7l (fruit)sap koopt voor 3,5 euro
- wij hier elke dag aan buikspieroefeningen doen!
- hier geen bleekscheten meer rondlopen!
- ze veel zever op de radio uitkramen.
- Elien haar touristil vergat te nemen op de bergpas en dan bijna een ei in haar broek heeft gelegd van de diepe afgronden.
- Marijke en Bieke zijn vanaf nu officieel berggeiten van de tafelberg.
- Wij Roel veel beterschap wensen!

19 opmerkingen:

Anoniem zei

-wist je dat ik couscous aan het maken ben en het heerlijk ruikt.
-dat we dit met zen allen gaan opeten en jij er niet bij bent.
-dat onze lukas de griep heeft en een braaf ziek kindje is.
-dat onze maarten zijn dak aan het leggen is.
-de jowa gaan shoppen is.
-wij u allen graag zien en toch een beetje missen.
-dat julie myke moet terug brengen.

Anoniem zei

Hey Bieke,

Zo te zien nog alles heel goed daar? Zou jij mij eens een e - mail adres kunnen geven waar ik je op kan mailen. Zou ook graag het adres hebben dan kan ik eens een briefje schrijven.
Hopelijk hoor ik je snel.
Amuseer je daar nog.

Dikke kussen Sofie

Anoniem zei

Helaba Bieke;

Het is daar precies wel plezant é.
Moest et kunnen zou ek zo naar daar komen om te genieten vant zonneke want hier int belegenland ist ni zo warm en plezant.

ALlé amuseer je nog daar en hopenlijk tot snel é!

Groetjes jonathan x

Anoniem zei

bieke de moeke hier zeg kind je hebt mij wel laten schrikken hoor dat mag je niet meer doen hoor waaghals ,ik zou je graag hier terug zien hoor maar allez amuzeer je en nu heb ik mijn hart gelucht dus profiteer maar van de tyd dat je daar bent en ik zie dat het wel lukt daar nu sluit ik mijn preek en tot horens zal ik maar zeggen nog een hele dikke kus van ons MOETIE EN GROETJES AAN IEDEREEN

Anoniem zei

Wist je dat... Ik heel blij ben dat ik mijn tankkaart niet heb meegegeven....

inge en wouter zei

Dag Bieke,

Je hebt tot hiertoe al leuke foto's laten zien en het ziet er ginder wel erg leuk uit.

Je maakt blijkbaar ook heel veel plezier daar met uw vriendinnen.

Let wel een beetje op voor dieje met zijn geruite hemd, zeker in de kerk.

Groetjes
Nicole en Maurice
Inge en wouter

Anoniem zei

Dag Nicht Marijke!

kleine tip om ervoor te zorgen dat uwen wekker steeds juist staat 's morgens: 'half eight' betekent '8u30' en niet '7u30' zoals dat in het Nederlands zou zijn! Had mijn wekker ook verkeerd de eerste dagen hier.

Groeten vanuit Australia
Pieter

PS. als het goed weer is kunnen we wellicht naar elkaar zwaaien!
PSS. mijn blog: www.jennyandpieter.blogspot.com

Anoniem zei

....Dat ik jullie nog dagelijks volg en het leuk vind dat jullie het goed hebben daar.
....Dat ik 1 jaar een neef en zijn vriendinnetje gevolgd heb op deze manier die in Zuid Amerika waren.
...Dat ik telkens een citaat of spreuk neerpende en zij dat leuk vonden, misschien jullie ook.
...Ik het 1ste nu ook plaats.

"De herinneringen die je later wilt hebben, moet je nu maken"

Groetjes
Edith

maja en co zei

amaai zo diep springen???volgende keer 5 meter???en hier iedereen aan de hartbewaking :) geniet er maar van het ziet er wel prachtig uit daar en dan heb ik het niet over die vent in de kerk (LOL) ! 1 voordeel... je kan niet gezegend genoeg zijn!!

tot de volgende

maja xxxxx

Anoniem zei

Hey Lieke,

Zeg zo op het randje gaan liggen van een rots je durft wel he Al goed ben je dan niet naar beneden gerold ;-) of was het maar nep en was er geen achtergrond ???
xxxxjes u mamatje

Anoniem zei

julie,ik zeer tevreden ben van je
mooie foto's
dat je er zelf wel wat meer mag op staan
dat ik vind alsof je vermagerd bent
ik je motor hier goed verzorg
je toch wel wat mis hier al was het maaker r om je wat te pesten
en dat ik zelf al twee kilo ben bijgekomen
ook en beetje jaloers ben op het mooie weer daar bij jullie
en dat ik u de volgende nog wat ga vertellen want dat ik nu moet gaan auto rijden met sigrid
xxxjes Ludo

Annelies zei

Marijke,

Ik ben stik stik stikjaloers! Ik zit hier mijn pistoletje te eten terwijl ik heimwee heb naar een land dat ik nog nooit heb kunnen verkennen.

Geniet ervan! Amuseer u en snuif alle nieuwe dingen in je op en laat ze nooit meer los!

Dikke kus van Annelies (die van Lapland en van achter uw hoek)

Susan zei

Na een paar heel drukke weken heb ik hier eindelijk alles eens kunnen bijlezen... Ik ben blij te horen dat alles daar goed gaat!

Even melden: Marijke, we zijn gisteren wéér verloren zonder jou. 8-6... En een van die mannen trapte tegen mijn been, er staat nu een dikke blauwe bult op :( als je terug bent, pakken we ze terug hé!!!

Enneh, hoe zit dat met jouw ontbijt op bed?? Is dat al gefixt geweest??? :)

Je wordt gemist!!
x Suuss

Anoniem zei

Hallo allemaal en speciaal Marijke
Ben al dikwijls naar jullie site gaan kijken. Voor ons zijn dat leuke herinneringen. Geniet er maar van! Zuid-Afrika is mooi, hé. Voor jullie zal dit helemaal een belevenis zijn, zo'n drie maanden aan een stuk en jullie zullen ook meer contact hebben met de plaatselijke bevolking.
Vele groetjes,
Frank en Diane

julie, bieke en marijke zei

Hey moeke,
Je moet niet ongerust zijn hoor, 't valt hier baie goed mee!
Ik doe geen dingen die jij niet zou doen ;-)

dikke kus!
mis je xxx

julie, bieke en marijke zei

Hey Sofie!
Tof dat je iets achterlaat en het wat volgt.
Hier is alles baie goed hoor!
Ons adres:
9B Bain Street
Wellington
7655 South Africa
Mijn e-mailadres:
biekevanloon@hotmail.com

Tot snel hé ;)
xxx

julie, bieke en marijke zei

Dag mama'tje,
Er was wel degelijk een achtergrond naast mij, maar ik ben idd niet naar beneden gerold!! Het uitzicht op de berg was prachtig, dus ik moest er toch wel mee opstaan he... net zoals gevraagd!!!

Dag Ludo'tje,
Het is heel goed dat je voor mijn motor zorgt, zie maar dat als sigrid er binnenkort alleen mee mag rijden, dat zij hem ook goed verzorgt! Je zal nog even moeten wachten om mij terug te kunnen pesten, maar dat komt wel :-P
Ik zal eens op de weegschaal gaan staan en hou je op de hoogte van mijn gewicht ;-) Jij 2kg erbij is wel niet goed he, maken dat je terug op dieet staat :-P

Dikke Kus
Julie!!

julie, bieke en marijke zei

Dag Susan,

Het ontbijt op bed, daar wordt nog voor gezorgd. Ik bewaar het nog wat voor later... Anders kan ze er niet meer naar uitkijken!!

Kus,
Julie!

julie, bieke en marijke zei

Dag iedereen,

Het is baie leuk om hier telkens berichtjes van jullie te lezen. Blijven schrijven is de boodschap...

Lukas zal dan moeten sparen om eens te duiken naar de haaien.
Geef hem naar een dikke knuffel en een slapezoen van zijn tannie Myke.

Papa, u tankkaart gebruik ik al teveel bij ons thuis!

Susan, dat ontbijt op bed dat heb ik nog niet gehad hoor!!
Oei verloren ik ben bijna terug nog een twee maand een half!
Blijven volhouden.

Pieter, ik zal hard zwaaien naar jou en je volgen op je blog!

Edith, ik hou wel van citaten!

Annelies tijdens het beklimmen van de berg heb ik heel de tijd aan lapland gedacht!

Groetjes, Marijke