vrijdag 16 januari 2009

Week 2

Dag allemaal,

Even een kort overloop van deze week. We hebben vooral gerust!

Maandag:
Zijn we een duikje gaan nemen in het verkoelde zwembad. Bieke is van de 3 meter gesprongen! Ik vond het wel wat eng tijdens het springen, maar ik heb niet getwijfeld!
Marijke en Julie hebben enkele spelletjes gespeeld met de Afrikaanse mensen en daarna een wedstrijdje zwemmen waar we dik zijn verloren! Ondertussen lagen Bieke en Elien te genieten van het zonnetje.

Eten: schnitzel met speciale broodjes met kaas, ajuin en tomaat ertussen. (gemaakt door Bieke en Elien)

Dinsdag:
We hebben voor het eerst het wasmachine laten werken. Daarna gezellig op pad geweest met Elra naar het winkelcentrum en het sapfabriek. Het leek of Elra op stap was met haar 4 dochters. In het winkelcentrum hebben we lang rond gekeken in de boeken! Vooral de afdeling prentenboeken! Zo zie je maar de kleuterleidsters in spe kwamen weer boven.
Wat kleren gepast en naar schoenen gekeken enz…
Vandaag heeft Elra ons geholpen om te zoeken naar een geschikte motor!

Eten: koude pasta met groenten (gemaakt door Bieke en Elien)

Woensdag:
Onthaal van de motor! FEEST. Voor de rest naar de supermarkt geweest.
In de namiddag zijn Julie en Marijke op linkse rijles geweest met Johan.
Indrukken: Grappig, vreemde afslagen, ruitenwissers en pinkers worden verwisseld, …

Na onze eerste en enige rijles zijn we met zijn allen de bergpas ingetrokken. Hier zijn we op zoek gegaan naar een rivier om te zwemmen. De zoektocht was lang, kronkelig en hoog, maar geen zwemrivier te bekennen.
Elra was baie glukig dat ons veilig is aangekom.

Eten: Hot-dogs met ketchup uit Wellington (gemaakt door Julie en Marijke)

Donderdag:
Vandaag zijn we naar cape town gereden met ons eigen “bakkie”.
Bieke en Marijke besloten om de Tafelberg te beklimmen.
Julie en Elien namen de “veiligere” weg naar boven met het kabelliftje.
Eerst dachten Elien en Julie dat de twee sprongbokken eerder boven zouden zijn want de wachtrij naar de ticketjes leek wel eindeloos…
Julie en Elien gingen boven op de tafelberg de omgeving wat verkennen, terwijl Marijke en Bieke de rotsen trotseerden.
Terug herenigd kwamen plots de wolken opzetten, we hebben nog geshopt in de souvenirwinkel (jajaa, souvenirs!) en zijn dan met zijn allen via het liftje naar beneden wedergekeerd (Marijke legde TOEN een ei in haar broek).

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Onthaal van de motor! Uhm? Haha wat moet ik me daarbij voorstellen ;)...

Meiden!!! De foto's zien er superleuk uit... haha kzen stiekem toch een betke jaloers ;)

Ség souvenirs! Ik hoop dat daar m'n schelpen tussen zitten! ^_^

Haha amuzeer jullie nog!

Jullie trouwe blogbewonderaar!

*x Wendy

PS: Wist je dat Marijke in het flikflakske staat tussen de wist-je-datjes :)

Anoniem zei

Ik zal schelpen zoeken op het strand en er een beha van maken!

x Elien

julie, bieke en marijke zei

dag Wendy,

Ik volg de turnkring op de voet en heb het flikflakje uiteraard al gelezen!! het afrikaans liedje is bijna op komst!
Ik mis het lesgeven toch enorm.
Elke woensdag denk ik aan jullie...

een motor is een mooie witte auto!!

Ik ben niet jaloers op u! buiten op woensdag tussen half 4 en half 7!

groetjes,
Marijke

Anoniem zei

he meiden
wat een mooie omgeving als je boven op de berg staat maar bieke wil je niet zo dicht bij de afgrond gaan staan als ik de fotos zag kreeg ik het bijna aan mijn hart en dat van drie meter springen vind ik ook niet zo leuk hoor maar ja als je maar voorzichtig bentdoe het nu maar wat rustig aan je hebt al stunten genoeg uitgehaald groetjes aan iedereen en dikke kus van ons en van lotje een likje

Anoniem zei

Hoy Bieke en Co. Ik zie dat jullie je ginder goe amuseren. Ik ben nie een beetje jaloers. Hier met een dikke trui aan zitten. Nie leutig zelle. Hey tot later hé meiden. Bieke VEEL GROETEN van ons hier allemaal.XXXXXXXXXXXX

Anoniem zei

Wees voorzichtig bij het rijden hé.
het ziet er allemaal heel mooi uit.
Marij goed dat je de berg bent opgeklommen.Goed voor de spiertjes hé.Hier is het heel stilletjes zonder jou.Geniet er ten volle van en doe al de dingen die je kunt doen.
Ge weet het hé onze Lukas vindt tussen de haaien duiken cool!!!!

Anoniem zei

hey bieke

zo te zien op de fotos amuseer je je wel . het ziet er daar allemaal wel heel mooi uit . maar die tafelberg daar was jullie ma niet zo blij mee denk ik . volgens mij stond je wat te dicht bij de afgrond . ik hoop voor jou dat je een hele mooie ervaring opdoet . en dat je nog veel plezier gaat beleven . we denken hier allemaal aan jou . alle tot snel horens . groetjes . van ons alle vicky ,ronald ,silke en vinny dikke kussen van de kids