vrijdag 6 maart 2009

Bieke:

Hallo Belgie!

Hier weer een bietjie "nuus" vir julle!
Gisteren zijn Herman en Ingrid aangekomen in Wellington.
We zijn met z'n allen iets gaan drinken in de melkskommelbar zodat we wat konden bijpraten.
Vandaag zijn we naar de scholen gaan zien met Herman en Ingrid.
Eerst gingen we naar Bergrivier (die skool van Julie en Marijke) waar de kinderen ons stonden op te wachten.
De twee meisies en kinderen hadden een musical in elkaar gestoken die baie ouwelik was!!
Na een paar traantjes en een mooi afscheid van de school zijn we naar Wagemakersvallei gereden (de school van mij en Elien).
Zo hebben we Herman, Ingrid, Julie en Marijke rondgeleid op "onze" school.
Ik had het heel moeilijk toen ik afscheid moest nemen van juf Elsabe.
Zij was echt mijn 2de mama hier, juf Elsabe huilde ook.
Ik huilde zelfs meer dan Elien! Haha!
Het was een heel ontroerend moment, ik had een krop in mijn keel.
Te beseffen dat je deze kinderen en juffen misschien nooit meer gaat zien, daar deed mijn hart baie seer van.
Elien en ik hebben zelfs nog een pakje gekregen van onze juf!
Een sakkie met een fotokader voor een foto van Suid-Afrika, een zelfgemaakte kaart van de klas en een pot bodybutter. Onze huid moet toch wel goed verzorgd worden in dit land dachten onze juffen!
Na het afscheid werden alle juffen en meesters nog bijeen gehaald door de directeur.
Hij heeft een mooie speech gegeven voor ons en nadien konden we zelf nog iets zeggen tegen onze "collega's".
Een paar moesten ook huilen...
Ik ben er nog niet echt goed van!
Als een kers op de taart kregen we nog een grote sportzak met de initialen van de school op.
Dit wordt onze handbagage!!!

Ik vond het een baie mooie ervaring die ik hier heb mogen beleven!
Ik ben weer een stukje onafhankelijker en volwassener geworden, ik heb hier zoveel mogen zien en kunnen doen.
Deze kinderen hebben mijn kijk op mijn leven toch een stukje veranderd, ik draag ze mee in mijn hart!
Wie kan zeggen op 21-jarige leeftijd "ik ben in Zuid-Afrika geweest en ik heb dit en dat gedoen?!"

Nu hed ons vir een rukkie tijd om in het land nog wat te kuiere en dan zijn we weer op weg naar ons thuisland!
See you soon people!

Dikke drukkies en soentjies XXX
Bieke

6 opmerkingen:

Edith zei

Je zei het zelf al, een mooie ervaring hebben jullie gehad. Dat kan niemand meer van afnemen.
Het zal ook altijd in het geheugen blijven hangen.
Eentje om nooit te vergeten, en daar zullen ze jullie ook niet gauw vergeten.
Geniet van de laatste periode.

En denk eraan...

"Belangrijk is niet de weg die je gaat, maar het spoor dat je achterlaat".

Groetjes
Edith

Unknown zei

Hey Bieke,
ik moest juist denken "hoe zou het zijn met die lieve schat" dus was nog eens snel achter de computer gaan zitten !!
Ik lees dat jullie daar stilaan afscheid aan het nemen zijn. Minder leuk voor jullie daar misschien, maar wel leuk voor het thuisfront denk ik ! Ik zal ook blij zijn als ik je terug zie.
Geniet nog van de laatste dagen daar en hopelijk tot snel,
XXX

Anoniem zei

BIEKE MOEKE HIER NOG EENS NU GAAT HET SNEL HE MEID NOG ENKELE DAGEN EN JE BENT WEER THUIS GENIET MAAR VAN DE TIJD DAT JE NOG HEBT JA MEISJE AFSCHEID NEMEN DOET PIJN HE AL DIE LIEVE MENSEN EN KINDEREN DIE JE GINDER HEBT LEREN KENNEN MAAR IK BEN TOCH BLIJ DAT IK JOU WEER EENS KAN KNUFFELEN HOOR ALS JE THUIS BENT DOE ELRA EN JOHAN DE GROETJES EN DANK HEN MAAR VOOR DE GOEDE ZORGEN VOOR JULLIE DIE JE HEBT GENOTEN NU GA IK EINDIGEN GEEF DE MEISJES OOK NOG EEN DIKKE KNUFFEL VAN MIJ EN VOOR JOU DIKKE DIKKE KUSSEN VAN ONS DAG SCHAT TOT ZIENS HE MOEKE XXXXXXXXXX

Anoniem zei

Hé Bieke, Het afscheid zal wel niet leuk zijn maar we zitten hier wel op je te wachten hoor.
We zullen blij zijn je verhalen te horen.(mijn haar moet dringend geknipt worden) we hebben jou heel erg gemist.
Tot heeeeeel gauw
Groetjes en dikke kussen
Jeannine

Anoniem zei

Hej Bieke, sandra iere e! We beginne u serieus te missen! ik lees regelmatig beetje mee hier, wel leuk! Maar twordt tijd da ge trg ner denoek komt ze! Ben benieuwd ner u spannende verhalen, das dan toch anders dan da ge da iere leest! Geniet nog van u laatste dagen daar! Khoop da we u snel trg zien! Lekker bruin en super blond zeker!?? Tot snel! Dikke kus!!!(k)

Anoniem zei

Hallo,

Geniet nog maar van jullie laatste dagen in Zuid-Afrika!
Als ik niet meer moest mailen, een goeie terugreis!
Groetjes van de Van Campen,
Diane