maandag 2 maart 2009

Bieke:

Moleini mensies from Belgium!

Hier is nog eens een tekstje van mij.
Dit weekend ben ik volop bezig geweest voor mijn eindwerk. Het ging over 40 graden dus de concentratie ontbrak na een paar uur wel!
Vandaag was de eerste dag dat ik in graad 2 bij juf Helena in de klas stond.
Deze kinderen vonden het super dat ik ook eens bij hun in de klas kwam "kuiere".
Ik heb het verhaal "gouelokkies" voorgelezen en nadien de zwakkere groep kinderen begeleid met wiskunde.
Ik heb vandaag ook een beetje gewerkt bij de zorgjuf maar dit duurde niet zo lang.
De dagplanning werd een beetje overhoop gegooid door een brand in een bijgebouw van de school.
Alle kinderen naar buiten en daar zaten we dan!
De eerste brandweerwagen kwam eraan maarrr... raar genoeg zonder water!
Ooit al eens gehoord van de brandweer zonder water?!
Gelukkig kwamen er even later nog 2 brandweerwagens die WEL water bijhadden. Fieuuww!
De brand was waarschijnlijk aangestoken door een sigaret weg te gooien in het oude gebouw. Blijkbaar waren dit kinderen van graad 4 tot 7.
Er was gelukkig niemand gewond en zo hadden we de dag al goed ingezet...
Nog genoeg werk voor school te doen en vanavond gaan we weer lopen met ons vriendinneke Evy Gruyaert!
Dit was weer een beetje info. uit Suid-Afrika!
Deze week zal ik nog meer "Nuus" posten voor jullie...

Dikke drukkies en tot snel!

xxx Bieke

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Dikke Drukkies terug...
Toch wel apart dat Zuidafrikaans taaltje. Leuk om uw verhaal te lezen. Groeten vanuit den Hoek

JeanitVL

Anoniem zei

MOETIEBIEKE IK HEB JUIST JE BRIEFJE GELEZEN WAT IS ME DAT JONG EEN BRANDWEERWAGEN ZONDER WATER GELUKKIG MAAR DAT HET NIET ZO ERG WAS HE! ALLEZ BINNENKORT BEN JE WEER THUIS EN IS DAT OOK WEER VOORBIJ EN WAS HET LEUK VOOR HET KLASJE TE STAAN JA ZEKER TOCH VOOR DE BRAND BEGON DAT WAS WEER EENS WAT ANDERS HE MAAR OPPASSEN HE KIND DAT ZE JE NIET IN DE FIK STEKEN IK ZOU JE GRAAG HEELHUIDS TERUG ZIEN HOOR NU GA IK EINDIGEN TOT DE VOLGENDE HE OOK VAN ONS DIKKE DRUKKIES DE MOEKE ENVOKE

Anoniem zei

even heel hartelijk gelachen om het brandweer verhaal..zag het al voor me!!! gister met jullie pa naar de praxis geweest en hij had de tijd van zijn leven..werdt zo van alle lampjes,nippeltjes,moertjes..en ik?Ik had eindelijk een zielsverwant gevonden want ook ik ben stapel op doehetzelf winkels..dus met je pa een date over een week of wat ,we gaan weker nog eens op pad!!tot snel XXX maja en de rest

julie, bieke en marijke zei

Hey moeke, jeanitje en maja en co.!

Ik vind het wel tot hoor Jeanitje dat je zo een toruwe volger bent. Vind het leuk om te weten dat er thuis mensen zijn die "de avonturen" meevolgen!

Haha moeke en voke,
ze zullen me niet in de fik steken hoor! Zal er baie ver van wegblijven. See you soon!

Maja! Haha, da meent ge ni!! jij en ons pa op trot, ik zie het al voor me... Wat een zicht :-D
En dan nog naar de doe-het-zelfzaak. Volgende keer ga ik mee, daar kom ik ook wel graag!

Dikke soentjies xxx

Anoniem zei

dag julie,

het kiekenkot komt snel dichterbij.
de keti's hebben schijnbaar toffe filmpjes gemaakt (oa een bevalling in het midden van de Meir ... dat doen ze daar niet hé)
Thomas is de prins en Jasmien de prinses. we wilden thomas zijn haar laten knippen maar dit mocht niet van de leiding. een prins heeft immers geen kort haar.
groetjes
martine, jan en kindjes

maja en co zei

ja bie...volgende keer ga je lekker mee..op ! voorwaarde.........AUB GEEN VLECHTEN!! :)

dikke knuf van de ollandse muts